Hafıza Geliştirme İçin En İyi Yöntemler

Hafıza, bilgiyi işleyerek beynin yapısına uygun bir biçimde saklayabilme ve gerekli olduğu durumlarda geriye çağırabilme yeteneği olarak tanımlanabilir. Bellek olarak da adlandırılabilen hafıza, belli teknikler ile geliştirilebilir bir yetenektir. Özellikle çocukların hafızası yetişkinlere oranla daha hızlı bir şekilde gelişmektedir. Ancak hafıza geliştirmeden kasıt, depolama alanını büyütmek değildir. Çünkü hafıza geliştirme depolama yeteneğinin geliştirilmesidir. Bunun için uygulanabilecek birçok yöntem vardır. Peki, hafıza geliştirme teknikleri arasında en etkili olanlar hangileridir?

En Etkili Hafıza Geliştirme Yöntemleri

İnsan beyni unutma temelli bir organ olmasına rağmen öğrenilen her bilgi beynin içerisinde bir yerlerdedir. Bu bilgilerin hatırlanamamasının asıl nedeni geri çağırmakta çekilen zorluktur. Ancak hafıza geliştirme teknikleri ile bu sorunun üstesinden gelinebilir. İşte daha güçlü bir hafıza için uygulanabilecek yöntemler…

Egzersiz Yaparak Hafıza Geliştirme

Hafıza oyunları oynamak, hafıza geliştirme için uygulanabilecek en etkili yöntemlerden birisidir. Çünkü bu tür oyunlar; görsel bellek, işitsel bellek, uzamsal bellek ve kısa süreli belleğin gelişimi için pek çok egzersizi içermektedir. Bun doğrultuda sözcük avı, farkı bul ve kulaktan kulağa gibi oyunlar oynanabilir.

Okuduklarımızı/Gördüklerimizi Hayal Ederek Hafıza Geliştirme

Hafıza geliştirme teknikleri arasında en etkili olanlardan birisi de hayal etmektir. Okuduklarımızı ya da gördüklerimizi zihnimizde canlandırarak unutkanlığı yenebilir ve bilgiyi kalıcı hale getirebiliriz. Özellikle çocukların öğrenmelerinin kalıcı olması için bilgiyi hikâyeleştirerek zihinlerinde canlandırmaları istenebilir.

İlişkilendirerek Hafıza Geliştirme

Daha güçlü bir hafıza için uygulanabilecek yöntemlerden birisi de ilişkilendirmedir. Bir olayın yerine getirilme şekli ya da bir olayın sıralamasını hatırlamak için mevcut bilgiler ile benzerlikler kurabilir yani ilişkilendirebiliriz. Bu anlamda rakamları hatırlamakta zorlanan bir çocuktan sayılar ile nesneleri ilişkilendirmesi istenebilir. Örneğin: “0”ın top ile “1” in kalem ile ilişkilendirilmesi gibi…